Porady

Szczepienie psa

Szczepienie psów przeciwko chorobom zakaźnym

Szczepienia kotów Piekary Śląskie

Szczenię zaraz po urodzeniu pobierając od swojej psiej mamy siarę (pierwsze mleko), otrzymuje przeciwciała. Poziom tych przeciwciał niestety spada już w wieku ok. 4-6 tygodnia.

Pierwsze szczepienie zazwyczaj wykonuje się już w 6 tygodniu życia stosując specjalną szczepionkę przeznaczoną dla szczeniąt (tzw. puppy) przeciwko nosówce i parwowirozie.
Kolejne szczepienie wykonuje się po 3 tyg, tym razem o szerszym składzie szczepionką przeciwko nosówce, parwowirozie, chorobie Rubartha (zakaźnemu zapaleniu wątroby) oraz zakażeniom górnego układu oddechowego wywoływanym przez wirus parainfluenzy psów i adenowirus psów typ 2. Szczepienie to powtarzamy po kolejnych 3 tyg., w wieku 12 tygodni.
W przypadku niektórych psów niezbędne są także dodatkowe szczepienia – np. przeciwko leptospirozie – szczególnie wskazane u psów myśliwskich i często biegających po lesie.
Ostatnim szczepieniem, które należy wykonać jest szczepienie przeciwko wściekliźnie, które w naszym kraju jest szczepieniem obowiązkowym.
Następnie szczepienia ” przypominające” wykonuje się co roku.

Jako że w życiu nie ma schematów (często przecież szczeniaki trafiają do Nas w starszym wieku), toteż terminarz szczepień powinien zostać ustalony indywidualnie dla danego pieska. Odpowiedni dla Naszego szczeniaczka program szczepień dobierze lekarz weterynarii podczas pierwszej wizyty.
Pamiętać należy o tym, iż zaszczepione mogą być tylko zdrowe zwierzęta, a szczepienie szczeniaka powinno być poprzedzone jego odrobaczeniem.
Jeżeli znajdą się Państwo szczęśliwymi posiadaczami czworonoga, po kilku dniach potrzebnych na zaaklimatyzowanie się w nowym miejscu należy zgłosić się do lekarza weterynarii w celu przeprowadzenia pełnego badania klinicznego i ustalenia terminów zabiegów profilaktycznych.