Nasza Przychodnia Weterynaryjna oferuje kompleksowe usługi z zakresu sterylizacji i kastracji psów oraz kotów. Są to rutynowe zabiegi chirurgiczne będące ważnym elementem profilaktyki zdrowotnej.

Na czym polega sterylizacja oraz kastracja psa lub kota?

Zabiegi te polegają na usunięciu narządów rozrodczych – jąder u samców, a u samic jajników oraz macicy. Zarówno sterylizacja suk, jak i psów może zapobiec problemom zdrowotnym zwierzaka, zmniejszając ryzyko wystąpienia niektórych schorzeń oraz zapobiegając zjawisku bezdomności zwierząt. Co więcej, kastracja może pozytywnie wpłynąć na zachowanie czworonoga.

Korzyści wynikające z przeprowadzenia zabiegu kastracji/sterylizacji:

• u psów: zmniejsza ryzyko wystąpienia przepuklin i nowotworów prostaty oraz jąder; może zmniejszyć agresję u psa, zniwelować jego skłonności do ucieczek;
  • u suczek: zapobiega nieplanowanej ciąży, wystąpieniu ropomacicza, ciąży urojonej zmniejsza ryzyko wystąpienia nowotworów macicy i jajników oraz guzów gruczołu mlekowego.

Kiedy wykonać zabieg?

To kwestia indywidualna i zależy m.in. od rasy oraz wieku zwierzęcia, niemniej najczęściej zaleca się wykonanie kastracji psa po osiągnięciu dojrzałości płciowej. W przypadku suk sterylizację przeprowadza się na ogół po pierwszej cieczce. Planując sterylizację zwierzęcia należy skonsultować się z lekarzem weterynarii.

Korzyści wynikające z przeprowadzenia zabiegu kastracji/sterylizacji:
Sterylizacja kota Piekary Śląskie

W naszej przychodni przeprowadzamy profesjonalne zabiegi sterylizacji i kastracji kocurów oraz kotek. Cała procedura jest w pełni bezpieczna dla pupila. Jakie korzyści płyną z wykastrowania kota? Są to m.in.:

• korzystne zmiany w zachowaniu - kocur nie będzie już znaczył terenu w takim stopniu jak dotychczas (pozbędziemy się nieprzyjemnego zapachu w domu); nie będzie również wdawał się w bójki z innymi kocurami; unikniemy wszelkich niedogodności związanych z rują u kotki; na ogół koty po kastracji są łagodniejsze i potulniejsze
  • korzyści zdrowotne - zmniejszenie ryzyka wystąpienia ropomacicza, guzów gruczołu mlekowego, nowotworu macicy u samic i nowotworu jąder u samców

Wszelkie kwestie związane z wykonaniem ww. zabiegów ustala się indywidualnie z weterynarzem. Specjalista przeprowadza szczegółowy wywiad z właścicielem zwierzęcia, odpowiada na pytania, rozwiewa wątpliwości. Podjęcie decyzji o sterylizacji zwierzęcia powinno być podyktowane przede wszystkim dobrem pupila.